Piff´s jul so far!

Om jag inte var en ekorre innan så ÄR jag det NU. Har mumsat nötter hela julen. Är lite av en expert på att knäcka nötter nu.
 
En liten sammanfattning so far:

Julafton: Mycket mat, mycket släktningar, många julklappar, mycket mys.

Juldagen: Utgång i Halmstad. Jag lite lätt salongsberusad (läs: jättefull), mycket roligt

Annandag jul: Bakis, ligga i soffan, sova, vakna, vara pigg och busig, Springsteen i mina öron och jag är allmänt fjantig halva natten och fnissar åt nästan allt. Misstänker att mina föräldrar trodde att jag fortfarande var full.

Tisdag: Mamma och Pappa ska köpa en ny bil. Jag följer med som smakråd. Jag ville att bilen skulle ha färgen svart Black Mica, men Mamma är mer inne på någon sandfärgad..."eeeh Sand? Ska du köra omkring i en sandlåda?" sa jag, men Mamma är envis och vill ha sand, men jag är också envis, brukar få min vilja igenom....hihihi Så det blir nog en svart bil till slut. Den ska jag köra omkring i sommar. Wooohooo!
Sedan var det tacos och filmen Million dollar baby tillsammans med Tobbe, min brorsa. Filmen var faktiskt riktigt bra.

Onsdag: Idag åkte jag och Tobbe in till stan för att shoppa lite kläder. Slutade med att Tobbe köpte ett piano. Nu är klockan halv 2 på natten och det jag hör från rummet jämte mitt är: *Pling plong, pling plong* och eftersom jag gav Tobbe Thåströms senaste platta måste givetvis Tobbe sjunga lite också när han plinkar på pianot:


Fast jag inte sett dig på så länge
Tänker jag på dig ibland
Det var nånting som fastnat på mig
nåt som aldrig helt försvann
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Han ska nog spela och sjunga till minst kl 03.30. Tobbe har sena nattvanor. Men jag klagar inte. Jag gillar det. Jag ser det som en godnattvisa.

Idag blev det bestämt att jag ska fira nyår nere i Malmö. Det kan bli riktigt roligt. Bara jag slipper äta Spiiiitteeeekageeeeeee. Hoppas jag träffar....jaaaa...ni vet ju vem......hahaha...Maccan och Martin vet i varje fall! hahahaha




Kommentarer
Postat av: Phi

Gott nytt år på dig! *skänker en morot med blasten kvar*
Ha det gött utan spiiiitteeeekageeeeeee :D

2005-12-31 @ 01:44:35
Postat av: H.L

Jag vet vem du vill träffa! Unga fröken flatan Staaf!

2006-01-02 @ 10:50:33
Postat av: Anonym

om det ändå var så väl... jag tror han ville träffa en tjej vars namn börjar på e och slutar med mma...

2006-01-03 @ 14:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback