Prästen gjorde mig generad.

Ok, så Songbird är tillbaka i Växjö nu. Kom sent igår eftermiddag efter en kul påskhelg hemma. Förutom morfars begravning, det var sorgligt, fast det var lite spännande också eftersom det var första gången jag och min brorsa var på en begravning. Självklart händer det en pinsam sak efter begravningen, för då skulle alla samlas i församlingshemmet och äta middag. Jag och min brorsa får sitta mittemot prästen och vi chitt-chattar om allt möjligt. Alla andra gästerna sitter också och pratar och ljudnivån är rätt hög. När tårtan kommer in så ska Songbird ta en bit och det sägs ju att om tårtbiten står upp och inte lägger sig på tallriken så blir man gift till sommaren. Songbirds tårtbit väljer att ställa sig upp på tallriken och då väljer jag att skoja lite med prästen och säger:" Titta, tårtbiten står upp, jag blir gift till sommaren, då kan vi boka kyrkan nu"

Prästen skrattar lite och frågar mig därefter:"Stefan, finns det någon flicka i din närhet?"  Det tog en hundradels sekund från att gå från hög ljudvolym till att bli alldeles knäpptyst i församlingshemmet och alla vänder sina nyfikna blickar mot mig för att vänta på mitt svar. Jag blir generad (som jag av någon anledning alltid blir när någon ställer privata frågor till mig ). Jag hade ingen keps som jag kunde dra nerför ansiktet, ingenstans att ta vägen, jag kände mig så liten, ville bara krypa ner under bordet. Men jag räddade situationen, viftade lite med handen, och sa: "nej, nej, nej...det finns ingen....oj vilken god tårta". Då säger alla gästerna i kör: "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaw" hahahaha...jag höll på att dö av pinsamhet, så jag ska aldrig mer skoja med en präst. hahaha

Prästen gjorde mig generad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback