Allting är klart för Julaftonsfirande!

Songbird sitter och lyssnar på I still haven´t found what I´m looking for med U2...fast jag har hittat alla julklappar nu. Köpte dom sista idag (gör in-da-bag-gesten trots att jag inte vet hur den ser ut hahaha). Som sagt så var Birdie uppe sjukt tidigt och åkte in till stan för att fixa de sista julklapparna. Gick rätt smidigt trots att det var god damn så mycket folk inne i stan.

Efter det så åkte jag hem och somnade i soffan till någon gammal film. Efter en timme, två eller tre (vet inte så noga) så kände jag att någon petade försiktigt på mig. Det var mamma och pappa som sa samtidigt: "Vi viiiiiiiiiiill klä julgranar nu.... " hahahaha Så Birdie hjälpte till att klä våra 2 julgranar. Japp, vi har 2 julgranar inomhus. En på ovanvåningen och en på nedervåningen. Totalt 3 om man räknar den utomhus. Vi är en granälskande familj. hahaha

Därefter fortsatte mam & dad att julpynta och Birdie körde för att hämta brorsan. Tobbe a.k.a Mister-kan-verkligen-inte-hålla-tiden...hahaha Ok, att Birdie är dålig på att passa tider, men Tobbe är verkligen extrem. Oh well...NÅGOT? försenade var vi hemma och genast samlades vi vid nötskålen och knäckte nötter hela kvällen, och nu är det natten mot Julafton och endast Birdie är vaken. Alla andra ligger och sover. Fast Tobbe är nog vaken tror jag. Tror han ligger och kollar på TV. Får undersöka saken lite närmare om en stund. Han kanske kollar film. Utan mig? *Hmpf*

36338-316

Kisse nr 1 busar med julgranskulorna.

36338-317

Mam & Dad har julpyntat så fint framför öppna spisen.

36338-318

Pappa har fixat ett tomtelandskap. Behöver jag säga att han är sjuuuukt stolt?

36338-321

Gran nr 1 är klar.

36338-325

Birdie hämtar hem brorsan.

36338-323

Birdie och Tobbe ställer sig genast vid nötskålen och knäcker nötter hela kvällen.

36338-324

Tobbe funderar på vilken nöt han ska välja.

Kommentarer
Postat av: Sofie

God jul kära lilla Birdie!
Jag är övertygad om att du kan 'in-da-bag'-gesten. Du gör den säkert bättre än mig, haha!
Hoppas nötterna smakar!
kramkram

Postat av: anka

GOD JUL!!!!!! :D
Nu ska jag ner och hämta phi på stationen. IIHHHHH!

2006-12-25 @ 13:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback