Cappuccino-birdie

Songbird har blivit en cappuccino-birdie. Cappuccino är hell så gott. Iofs har jag alltid varit en cappuccino-birdie. Men det har varit några års uppehåll med det, men nu har jag fått smak för det igen.Så nu sitter jag här mitt i natten vaken med en kopp cappuccino i min hand.

Apropå Springsteen-konserten som sändes på SVT, den var textad på svenska. Stor komik. hahaha Lite exempel: "It looked so green and fair, Now it's up in the air" blev till "Den stod så grön och grann, Innan den försvann". Birdie tror minsann att det jobbar en liten poet på SVT:s översättningscentral. Nästan så man skulle kunna misstänka att det är jag som har översatt. hahaha.
Det var sjukt störande i början av konserten och Birdie tänkte mailbomba tittarombudsmannen Claes Elfsberg på SVT och klaga. Men efter en stund blev det roligt att läsa översättningarna så Clabbe Elfsberg fick inget klagomail från Birdie.  

Nu är det snart Nyårsafton och det är fortfarande inget bestämt förutom att Göteborg är avskrivet från listan då det inte fungerade. Soon, soon it´s a new year and Birdie is acting like it is the end of the world...Yeah, egentligen kanske jag bara skulle ta och stanna hemma. En kopp cappuccino, en Birdie i soffan, en filt, en bra film...det räcker egentligen för mig.

Vad kan jag mer skriva för helt onödiga saker vad som händer och sker hemma hos familjen Birdy just nu? Mina föräldrar sover, de 2 katterna sover under julgranen, och min brorsa sitter vid den andra datorn och skriver på sin C-uppsats. Fan, han är så jävla duktig och ger mig ångest. Suttit hela jävla dagen idag och skrivit. Vad har Birdie gjort? Absolutley-fucking-nothing! duuuuuuuuuktig birdie *ironisk*
Läste lite på hans C-uppsats...gäspade efter 3 meningar! Sjukt tråkig. hahaha...jag börjar gäspa nu bara jag skriver om det...so enough om den! hahaha

Om Birdie skulle ta och försöka sova lite. Om det går för jag är hyfsat pigg. Har vänt rätt så ordentligt på mina dygn. Men lyckliga jag har ju Tobbes C-uppsats om John Blund vägrar infinna sig, värsta fucking jävla sömnpillret, så om någon har problem att sova någon natt. Let me know så skickar jag över en kopia....hahaha

God Natt, bring on the night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback