30 personer i en lärares badrum

Pratade med en av mina bästa vänner idag och av någon anledning började vi prata om när vi besökte vår Komvux-lärares hus i Mellbystrand.  Vad vi gjorde i hennes hus? Jag ska ta det från början:

Vi pluggade historia på Komvux och efter avslutad kurs skulle detta firas med att hela klassen skulle ner till hennes hus. Fråga mig inte varför men så var det bara. Vi skulle dit. Så vi åkte dit, mest för att vi trodde att vi skulle få IG annars.

Komvuxläraren var mycket stolt över sitt hus och ville att vi skulle gå husesyn. Hon ledde oss, 30 personer, in i sitt hus, och vi tittade igenom rum efter rum. 

Självklart hade vi en tjej i klassen som var Fröken Fjäsk. "Ååååh, vilka fina tapeter", "Ååååh, vilken fin vas", "Ååååååååååååh vilken fin matta", "Åååååååh vilket fint ljus det var i detta rummet" hördes det från hennes mun varje gång vi gick in i ett nytt rum.  Till slut var det bara badrummet kvar sa vår lärare och då tänkte jag: "Bra, då är husesynen slut!" för jag hade tröttnat på att gå runt och titta på hennes hus. Men icke. Toaletten skulle även den synas.

10 minuter senare står 30 personer inne i ett normalstort badrum, det är så trångt att man inte kan röra sig en centimeter och man ser inget. Plötsligt hör man: "Åååååååh - vilken glasvägg! Är det äkta marmor?"

"Ja det är det!" blev svaret och alla goes: "Ååååååååååååååååååååååh"

Sedan skulle vi fika i hennes trädgård. Av någon anledning kom det fram att Paula, en tjej i klassen, fyllde år just denna dagen och då skulle det givetvis sjungas för henne. Men inte den vanliga födelsedagslåten. Eftersom vår lärare var en blandning av dansk-norsk-svensk hade hon någon egen födelsedagslåt som hon skulle lära oss. Den gick typ så här:

Här kommer vi med chokläääää,
Hurräääää, Hurrääää, Hurrääää,
Det ska vi fira med choklääääääää,
Hurräääää, Hurrääää, Hurrääää,
Här kommer vi med chokläääää!

Efter sången fick vi åka hem och jag fick VG i historia.
Hurräää, Hurräää! Jag firade det med chokläääää!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, åh vilka minnen ;)
Kommer ihåg att vi hade väldigt svårt att hålla oss för gapskratt... Droppen var ju när hon skulle demonstrera sin utomhus-dusch som alla tyckte var helt fantastisk!! haha

2006-02-13 @ 15:29:26
Postat av: Niclas

Haha... Fröken Fjäsk är ju raka motsatsen till dig! Du sätter dig jämte din lärare på bussen och ignorerar henne totalt... :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback