Det är jobbigt att vara pappaledig

När Mats Lindström, ansvarig för socialdemokraternas opinionsanalyser, var pappaledig blev han frustrerad. Ja, visst det kan väl vara förståeligt. Finns en mängd saker som man kan irritera sig på:

* Booolibompa-ljudet är på extra högt på TV:n.

* Man trampar på en legobit när man går upp på morgonen.

* Man måste byta blöjor i tid och otid.


Men det är inget av ovanstående som Mats Lindström blir frusterarad utav. Nä, han blir irriterarad på att han tyckte att det bara var socialdemokraterna som granskades i media.

Detta under hans föräldraledighet. Vad hände egentligen?

Min teori:

Mats Lindström satt med sitt barn i soffan och tittade på bolibompa. Plötsligt avbryts sändningarna för ett viktigt meddelande. SVT har granskat socialdemokraterna. Ungen säger till Pappa Lindström:

- "Gör något Pappa, nu klagas det på sossarna igen....buuuhhhääääääääää"

- "Ja min son, jag ska genast sätta mig vid min dator och skicka iväg några mail...."


Undrar om jag kommer göra något crazy när jag är pappaledig?
Kanske jag skriver något i min blogg..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback