På date med Renée i 7:ans buss från VXU

Eftersom det är alla hjärtans dag idag ska jag berätta om min senaste date. Det var en date med Renée i 7:ans buss från VXU. Den hände för 2 veckor sedan.

Jag skulle in till stan och inhandla diverse alkoholhaltiga drycker inför kvällen. Jag var lite försenad och småsprang bort till busshållplatsen. Bussen var där och var helt full med människor som skulle in till stan. Jag betalade och gick mot längst bak i bussen. Samtidigt som jag gick tittade jag ner och höll på med min mp3-spelare.

Jag ser i ögonvrån att det är ledigt på en plats, jag tittar aldrig på vem det är som sitter där och bryr mig heller inte om att fråga om det är ledigt där, utan bara sätter mig där. Jag sitter där lite med ryggen emot personen, samtidigt som jag håller på med min mp3-spelare och försöker lägga ner växelpengarna i fickan. När jag håller på med det ser jag ännu en gång i ögonvrån hur tjejen som sitter jämte mig vinkar på mig. Hon säger inget, hon sitter bara och vinkar till mig. För en hundradels sekund tänker jag, "Oh nej, vem är det jag nu har satt mig jämte?"

Jag vänder mitt ansikte mot henne, tittar och hjääääääälp - Det är ju Renée (en av mina lärare). Bra Songbird, sätt dig jämte din lärare på bussen och totalignorera henne. Vi pratar om lite småsaker som man gör när man inte riktigt vet vad man ska säga till varandra.

Plötsligt ringer min mobil - saved by the bell? Oh no! Det är Maccan som frågar var jag är och om jag ska med ut och festa ikväll. Vilket jag skulle, men av någon konstig anledning vill jag inte säga inför Renée att jag ska in på Systembolaget och handla alkohol, utan säger istället att jag är på väg in till stan för att se om jag hittar något snyggt och att jag ska plugga hela kvällen. Jag försökte imponera på Renée. Maccan förstod ingenting av vårt telefonsamtal och jag sa att jag skulle ringa senare när jag kom hem.

Nu är vi strax inne i stan, men innan jag lämnar Renée frågar jag henne om vi ska ha henne fler kurser. Hon säger att det skulle vi inte. Jag lägger mitt huvud lite på sne, rynkar ihop pannan lite sexigt, tittar på henne och säger: "Åååh va synd!"

Om jag inte kan vara normal på en buss med min lärare, hur går det då för mig om jag går på en riktig date?




Kommentarer
Postat av: Niclas

HAHA... det kvittar hur många gånger jag hör den berättelsen, jag viker mig av skratt varenda gång... :D

Postat av: maccan

du var verkligen konstig när jag ringde...

2006-02-14 @ 18:37:21
Postat av: Josefin

hahaa det var det roligaste jag läst på länge. Men bussdejter är de värsta...kanske ska du försöka med bio eller nåt nästa gång

2006-02-14 @ 19:00:31
URL: http://delicacyoftaste.blogg.se
Postat av: Livan

Jag tycker det var sött!

2006-02-14 @ 23:04:44
URL: http://leifiii.blogg.se
Postat av: Joel

Stefan är min vardagsidol :D

2006-02-15 @ 00:51:44
Postat av: Livan

Jag är rädd för att monstret inte nöjer sig med bara en vit golfboll. Tror snarare att han kräver en hel lyxask!

2006-02-15 @ 09:33:30
URL: http://leifii.blogg.se
Postat av: Sofia

Hur kunde jag glömma det?! Nu blev allt så mycket ljusare :)

2006-02-15 @ 12:22:04
URL: http://sofijah.blogg.se
Postat av: H.L

Moahhahaaaaa
Maccan berättade att du var skitkonstig på telefon. Eller rättare sagt; konstigare än normalt!

2006-02-16 @ 09:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback