Börje Ahlstedt och vita golfbollar

"Hästen sa: Gå och lägg dig, Börje." Jag tror jag har råkat ut för samma sak som Börje Ahlstedt i Stjärnorna på slottet. En häst har blåst stall i örat på mig och sa till mig att gå och lägga mig. Jag har frusit hela dagen / kvällen. Just nu sitter jag sitter inlindad i en filt och drömmer om en vit golfboll i en paradisebox. (Om du inte vet vad en vit golfboll i en paradisebox är, fråga Leifii, hon vet. Haha)

Fan.
Det finns så mycket jag vill göra just nu. Jag vill rida på en häst (om hästen lovar att inte blåsa in stall i mitt öra en gång till). Jag har aldrig ridit. Eller jo förresten. En gång för längesedan. Jag var kanske 10 år. Jag red på en ponny. Jag har för mig att jag tyckte det var jätteroligt. Nu vill jag rida igen. Gärna på Irland.

Men det hinner jag inte. En ny kurs börjar imorgon. Samhällsteori och samhällsanalys, 5 poäng. Jag skulle ju ljuga om jag sa att jag ser fram emot den kursen. Föreläsningarna börjar kl 8 på morgonen. Från den 16/1 till den 16 /2 ska jag gå upp kl 07.00 på morgonen. "Oh my god", "Yes, I knooooooooooow" Det är alldeles förskräckligt. Jag som gillar att vara uppe sent och ligga och sova lääääänge på morgonen. 

Introduktion imorgon kl 08.00 alltså. Sedan debatt med Renée.  Egentligen skulle jag bara vilja ligga kvar i sängen och äta vita golfbollar från en paradisebox.


Hmm....Yeah fuck it! Alla som vill är välkomna hem till mig imorgon bitti så bjuder jag på vita golfbollar.


Vad har jag annars gjort i helgen, förutom att en häst har blåst in stall i mitt öra? I fredags var jag på Stallet (det var kanske där som en häst blåste in stall i mitt öra hahaha). Jag hade fantastiskt kul på Stallet. En massa roliga människor där.

"Gå och lägg dig, Songbird" viskar hästen i mitt öra nu. Bäst att lyda. God Natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som att Songbird har käkat något annat än golfbollar...
Stay away from the funny-looking mushrooms!!

2006-01-16 @ 16:53:23
Postat av: Aladdins fiende

Ja erkänn att den lilla markören kan bli enormt störig vissa stunder. Ond är den! Borde slänga iväg ett mail till paradise om att de borde införa specialaskar där man själv får välja sina favvisar. In med fler golfbollar och ut med romrussin.

Postat av: Joel

hahahhaa ja stefan var förseeeenad. iofs bättre än mig som avbryter efter 2/3. skitdag.

tråkig kurs lär de bli också. blä.

2006-01-16 @ 20:16:43
Postat av: Sofia

Självklart ville jag också vara en del av den stora härliga bloggfamiljen! =) Förresten, såg du Virtanens show? Han skriver bättre än han pratar. Det var typ det sämsta jag har sett =)

2006-01-17 @ 11:56:52
URL: http://sofiah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback