Jag kommer nog bli en pianoman till slut

36338-20

Det blir ingen utgång för mig denna helgen. Jag har bestämt mig för att rensa upp lite bland gamla kompletteringar som jag har i skolan. Fattar inte varför jag gör det egentligen. Fattar inte varför jag pluggar egentligen. Jag behöver ju inte göra det. Antagligen för att jag tycker det är kul.

Men istället för att sitta framför en dator hela nätterna och skriva kompletteringar skulle jag vilja ha ett extrajobb. CSN och jag har meningsskiljaktigheter när det gäller hur mycket pengar en student behöver.

Pianoman. Det är ett extrajobb som jag skulle vilja ha. Sitta i en hotellobby på natten framför ett piano, iklädd smoking med uppknäppt vitt skjorta. Spela Springsteen / U2 / Lundell-låtar. Spela låtar om olycklig kärlek. När morgonen gryr fäller jag ner pianolocket och går varvet runt sjön hem till min lägenhet medan solen går upp och jag ser fram emot ännu en dag fylld med intressanta föreläsningar om media. Så skulle jag vilja ha det.

"We'd go down to the river
And into the river we'd dive
Oh down to the river we'd ride"

Kommentarer
Postat av: Joel

Rekommenderar Gonzales album Solo Piano. Så jävla sjukt bra piano. O nej de e inte Jose vi snackar om utan nån annan sate med samma efternamn. Iaf iaf.

Springsteen / U2 / Lundell - Antagligen de tre artister som skulle skada ett piano värst.

Dessutom ljög du när det gällde föreläsningarna. Senaste gångerna du kommit in på dem är bevis på det =P

2006-01-20 @ 13:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback