Piff & Puff lagar middag till Phi

36338-19


Jag läste någonstans att Phi ville ha lite disneymat, så här kommer receptet på:

Piff & Puff´s Nutty chicken

1 st grillad kyckling
2 st bananer
2,5 dl matlagningsgrädde
0,5 dl mjölk
1 msk mjöl
2 msk ketchup
1 paket bacon
och det viktigaste av allt: 50 gram nötter. (jordnötter)

Tillagning:

1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Häll grädde, mjölk, ketchup och en msk mjöl i en burk. Skaka och låt stå.
3. Bena ur kycklingen och lägg kycklingbitar och bananer delade på längden i en ugnsfast form.
4. Häll över gräddblandningen och grädda i 20 minuter.
5. Stek baconet och låt rinna av på hushållspapper.
6. Ta ut kycklingen och strö över jordnötter och bacon. Servera med ris och sallad.

Smaklig måltid Phi!

 

 

Kommentarer
Postat av: Phi

Jaaaaa! Blir min lyxiga helgmiddag ;) tackitacki

Postat av: Leifii

- Ja, välkommen till verkligheten! Du kanske inte varit här förut? I vilket fall så känner jag till en flygande man vid namn Jakob som jag tror har STULIT 'Piff och Puffs nutty chicken'-recept!!

2006-01-19 @ 23:25:40
URL: http://leifii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback