Är jag gosig, Renée? Jaaa, jag är såååå gosig...

"Jaaaa, är du gosig?
Ja, det är du, du är så gosig,
Är du duktig?
Ja, du är en sådan duktig vovve,
Ska du följa med Songbird hem?
Får jag klappa dig? Jaaa det får jag,
Kan du sitta? SITT! Jaaaa...du så duktig...gosig voffe..."

36338-187


Haha..Ungefär sådär lät jag när Songbird träffade en hund av rasen Leonberger när jag var i Göteborg, och det var verkligen en gosig och duktig hund. Jag blev riktigt sugen på att skaffa mig en hund, det har jag iofs varit länge nu, men innan har det varit en Golden Retriever som gällde, men nu vet jag inte. Leonberger är såååå gosiga, och STORA. Vill ha - men tror att jag får vänta lite med att köpa en sådan hund - trots att jag bor i en tvåa och har en hörnsoffa (hahaha) - så finns där tyvärr ingen plats för både en Songbird och en Leonberger - Men en dag så...en dag ska jag minsann ha en soffa som rymmer både mig och en Leonberger.

Funderar på att ta med mig mitt hundspråk till Växjö Universitet till hösten. Allting blir så mycket lättare då när jag ska diskutera med Göran, Eva, Dino, Renée och alla andra lärare.

"Är jag duktig, Dino?
Ja, det är jag, får jag VG på tentan?
Jaaa, det får jag.

Är jag gosig, Renée?
Jaaa, jag är såååå gosig..."


Apropå gosig - Songbird är nog faktiskt lite gosig just nu om jag får säga det själv för Songbird har klippt sig idag och god damn, jag tror minsann vi har fått fram en handsome bird här...haha Jag kunde tydligen se snygg ut också! [Chockad] Haha Well now I´m respected in society, Well now I´m a pillar of society, Uh yes, I´m so respectable, YES!

Vid denna dator som jag sitter vid just nu finns det en spegel på väggen framför mig, och bara för att jag är så respektabel och stilig nu, tittar jag ibland in i spegeln, rynkar ihop pannan, lyfter liter på ena ögonbrynet, putar med läpparna och säger lite tyst för mig själv: "God damn, You´re a handsome bastard!" Hahaha...Hysch - Jag vet, jag är knäpp - but I like it! I love my life!

Och ja, Songbird är pyttelite lätt salongsberusad - Har varit på Spansk Afton och ätit Paella och smuttat några glas Sangria!

Nu time to sleep för små birdisar - imorgon ner till Båstad under dagen och därefter till Leifs Lounge i Tylösand på kvällen / natten för lite Paaaaartaaay!


Nattens låt:

The Rolling Stones - Out of control

Now I'm out
Oh out of control
Oh I'm out
Oh out of control...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback