Songbirds helg

36338-149

Ouchy - Nu är Birdie trött! Songbird har varit i Båstad idag och frotterat mig med brats hahaha.  Jesus - så många "vackra" människor det finns där. Snofsiga girls som tittade på Birdie som om jag var något som katten släpat in. Kände mig lite malplacerad. Songbird passade inte riktigt in där. Frågan är om Songbird passar in någonstans överhuvudtaget? Men det är rätt vackert där nere. I varje fall strax utanför Båstad som har en grym havsutsikt och vägen dit upp kändes lite kontinental så för ett ögonblick kändes det som man var i Italien.

Var även i Torekov och allvarligt...What´s the deal med morgonrockar där? hahaha I det lilla samhället gick ALLA omkring i morgonrockar. Även där kände jag mig malplacerad då jag inte hade någon morgonrock på mig hahaha. Först mötte jag en dam i medelåldern som var ute och rastade sina två hundar mitt inne i stan - I MORGONROCK. Sedan kommer en Porsche och stannar framför mig jämte havet och ut stiger en gammal gubbe - I MORGONROCK. På en segelbåt står en man och en kvinna och tvättar båten - I MORGONROCKAR. Jag möter även en massa människor som cyklar ner mot havet - I MORGONROCKAR. Kanske skulle ta och flytta dit. Verkar rätt bekvämt att bara glida omkring i en morgonrock hela dagen...hahaha

I fredags var Songbird ute och festade runt lite inne i Halmstad. Träffade på Elin och Sofia inne på The Café och Danne inne på McD. För ett litet ögonblick trodde jag att jag var tillbaka i Växjö...haha Sofia var på största möjliga bushumör och snodde min keps. Songbird hann inte ens reagera förrän kepsen var 100 meter bort...typ...haha Men jag tackar Sofia. Songbird måste lära sig att leva utan keps. Kepsavvänjning pågår. Ska bara klippa mig först. *Note to myself - Klipp dig, Birdie.*

På lördagen fyllde Mormor år och det firades självklart med god mat och vin. Mormor blev salongsberusad. Hamnade i grönsakslandet och plockade rabarber med huvudet. Hahahaha... Och Songbird blev riktigt, riktigt, riktigt förvånad när jag såg att Elin och Sofia har typ gjort exakt likadant. Nästan lite scary...hahaha

36338-150

36338-151

Keps av, morgonrock på.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahahah! Sjukt! Mm, det är nyttigt att klara sig utan keps, det kommer bli en bra erfarenhet för dig =)

2006-07-10 @ 11:11:50
Postat av: eylen

hahahaha sjukt! cool mormor! du kna ju ha en sån istället för kepa :P kul å träffa dig på caféeet songbirdis!

Postat av: Sara

såå gullig mormor!!!

2006-07-13 @ 18:49:58
URL: http://sariisen.blogg.se
Postat av: H.L

När du var i Torekov, såg du min farfar då? Kan tänka mig att han knaööar omkring i sin morgonrock utanför huset...

2006-07-14 @ 23:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback