Det är lätt att sopsortera

Songbird håller på att städa. Fick ett ryck och fick lust att städa min lägenhet. Var nere och slängde mina sopor och kom tänka på att det finns olika sopvagnar i sophuset i mitt hyreshus där man kan sortera sina sopor. Men jag gör aldrig det. Jag slänger allt i en och samma påse och öppnar dörren till sophuset och slänger allt i första bästa vagn. Jag går helst inte ens in i sophuset utan öppnar bara dörren och slänger in skiten. Shame on me I guess.

Songbird ska skärpa sig. Jag ska sluta äta mat, läsa tidningar, och annat som blir till sopor till slut. Jag ska börja dricka te, och endast dricka te och börja sopsortera. Tepåsen kommer jag självklart att sopsortera. Jag har tänkt göra det på följande sätt att jag klipper upp tepåsen och häller ut all te på min nyanlagda kompost.

Sedan torkar jag själva påsen med hårfläkten och kör med den till pappersåtervinningen, där jag även lämnar in det lilla snöret som man håller i.

Den lilla metallbiten som håller fast snöret vid påsen har jag självklart pillat bort och kört bort med den till Stena Metall för återvinning.

Allt det här tar ungefär 2 timmar, men det är det värt, tycker jag. Vem sa att det är svårt att sopsortera? Det är lätt om man bara vill.

Det är lätt att sopsortera


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det låter bra det Songbird. Sopsortera bör man annars dör man...eller i allafall gör dina barn o barnbarn det... Men du använd inte hårtorken för mycket, det drar mycket el o är skadligt för miljön :-)

Postat av: H.L

För fan Steve...

2006-03-29 @ 19:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback