Miss TPE01 - You´re fired!

När det ringer och knackar på Songbirds dörr så öppnar jag alltid med ett leende. Men det skulle jag aldrig ha gjort. Songbird är alldeles för godtrogen. Utanför min dörr stod det en arg tant och tryckte upp ett leg i mitt ansikte som det stod Radiotjänst på. Hon frågade om Songbird bodde här. Ja, svarade jag. Hon frågade om jag var nyinflyttad. Jag drog till med en nödlögn och sa att jag precis kommit tillbaka från USA.

Den extremt otrevliga tanten frågade mig om jag hade en TV medan Bruce Springsteen - Atlantic city spelades på hög volym från datorn. Mellan raderna på "Well now everything dies baby that's a fact, But maybe everything that dies someday comes back, Put your makeup on fix your hair up pretty, And meet me tonight in Atlantic City..." hörde jag henne ställa frågan:

Arg TV-tant: "Har du någon TV?"

Songbird: "Nej jag har bara en dator!"

Arg TV-tant: "Jag ser ju att du har en TV, den speglar sig i ditt fönster"

Songbird: "Jaså, du menar den gamla TV:n...ja...den har jag ju....*host* *host*"

Arg TV-tant: "Vad heter du? Ditt personnr? Din adress? Ditt telefonnr? osv...bla bla bla

Hon var jätteotrevlig, och bara för hennes otrevliga sätt så folkbokförde jag mig hos min föräldrar så fort jag hade stängt dörren. Så imorgon bitti kommer jag ringa till Radiotjänst i Kiruna, säga att de kan riva den fakturan som de förmodligen skriver ut just nu, att de kan slänga den och meddela att tanten som jobbar på Radiotjänst med kontrollkod TPE01 är extremt otrevlig och att hon omedelbart ska avskedas. Hahaha IN YOU FACE MISS TPE01! DON´T FUCK WITH SONGBIRD. MOAHAHAHAHA

Miss TPE01 - You´re fired!



 

 

Kommentarer
Postat av: Niclas

När Songbird är arg så är han ARG...

Det blir dock några vuxenpoängsavdrag pga idiotin att öppna dörren... ;)

Postat av: Sofia

You tell 'em Songbird! (Men vad fan öppnade du dörren för?? =)

2006-03-16 @ 08:42:08
URL: http://sofiah.blogg.se
Postat av: Sofie

you go songbird, you go! Hey! det hade jag nästan glömt! (ohmy.. hur kunde jag?!)
Jag har införskaffat en hallampa..! So we're good to go! :D

2006-03-16 @ 09:22:54
Postat av: H.L

Fight the power, din smitare!

2006-03-16 @ 10:30:00
Postat av: Josefin

Förlorar man inte bostadsbidrag och sånt när man inte är skriven där man bor? Tycker det verkar som lite väl drastiska åtgärder att ta till för att slippa betala Tv-avg...kanske jag bara säger för att jag kröp till korset efter första hotet...blev skraj o betalade när jag fick en lapp i brevlådan. Så tuff är jag...

2006-03-16 @ 17:42:59
URL: http://delicacyoftaste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback