Hallelujah - Here he comes flying...

Idag har Songbird sett delar av Växjö som kanske ingen annan människa har sett. Missade bussen som gick in till staden, men det kom en annan buss på andra sidan vägen, Songbird tog en chansning, gick över vägen och bussen stannade. Frågade om bussen gick in till City.

Busschauffören sa: "Nej, det gör den inte, men hoppa på ändå. Jag kör dig!"

Songbird hoppade på och satte sig på bussen. Bussen körde åt helt fel håll. Motsatt riktning mot stan. Upp i villaområden, ner i skogen, förbi ett vattentorn, in i ett villaområde igen, och in i skogen. Det var då jag upptäckte att jag satt ensam i bussen. Songbirds livliga fantasi satte igång. Tänk om han är en mördare, busschauffören. Han har rymt från S:t Sigfrids och stulit en buss och kör omkring och hämta oskyldiga passagerare och kör in dom i skogen....hahaha Men nu var det inte så, som tur var. Han körde mig snällt och stilla till stan, efter att kört i områden som Songbird, och kanske ingen annan människa, någonsin har sett. Songbird - the upptäcktsresande!

Gjorde mina ärenden inne i stan plus vinkade på Sara och Sofia genom en glasruta efter att ha upptäckt dom som ett par skyltdockor. Hahaha ;) :P  Sedan buss tillbaka. Busschauffören säger något till mig men jag hör inte eftersom jag har Bono nynnandes i mina öron. Tar ut hörlurarna och säger:

- "Ursäkta?"

"Ungdom eller vuxen?, Eller nej det syns ju tydligt förresten. 20 kr tack!"

Hahaha..Vilken liten bastard den där busschauffören var. Men yeah yeah...I may be old, but I´m young in my mind. Det är det som räknas. hahaha

Nu ska Songbird ut och frälsa världen. Wooohooo!

Hallelujah - Here he comes flying...


Kommentarer
Postat av: Sara

du är inte den enda som tror att busschafförer är onda och ska föra bort en.... =)

Postat av: Phi

Pizzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Glöm inte det nu! En dans för en pizza. Det är dealen.

2006-05-13 @ 03:44:47
Postat av: Sofia

Haha det kanske vore nåt, skyltdockor på systemet... eeh.. =)

2006-05-13 @ 11:45:14
URL: http://sofiah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback