The Boss made the Globe glow

Eeeh..Hej? Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva...men låt mig säga som så här: När The Boss dansar fram mot en, spelar på gitarren, spricker upp i ett leende, pekar mot en och säger: Yeeeah...då jävlar känner man sig levande!

Songbird
är tillbaka och mållös efter en helt fantastisk och underbar konsert med Bruce Springsteen, och som vanligt är man återigen en ny...förändrad...förbättrad man. Igen.

Jag har sett Bruce ett otal gånger och jag måste säga att denna kommer gå till en av de bästa konserter jag någonsin har sett. Det var helt otroligt, så glad han var, sån spelglädje, sån entuasism, sån energi...helt magiskt var det!

Redan från första tonen hade man gåshud. Songbird ryser fortfarande 48 timmar senare när jag lyssnar på skivan. Springsteen körde igång med en fantastisk Atlantic City som rockade igång hela Globen. Därefter fortsatte det så, det var verkligen grymt och sjukt bra.  Bruce och hans band bjöd på sig själva så mycket de bara kunde, Bruce dansade, skrek, hoppade, "paddlade" sig fram med gitarren..haha...Spelglädjen och entusiasmen gick inte att ta miste på, och den smittade verkligen av sig på Birdie

När jag hörde att han började spela Further On (Up the road) visste min glädje längre inga gränser. Då var jag helt överlycklig och trodde inte att det skulle bli så mycket bättre än så. Men så överraskar han mig igen och kör den bästa omarbetade versionen av The River jag någonsin har hört. Det var inte långt ifrån Birdie-tårar på min kind. Alla i Globen håller upp sina mobiltelefoner som lyser och hela Globen ser ut som en gigantisk julgran. Så mäktigt och vackert!

Jag skulle kunna skriva om hur fantastiska alla låtarna var men jag tror ni fattar hur bra det var nu. Det var en magisk kväll som jag önskade att den aldrig skulle ta slut!

36338-267


Well now this little light of mine, yeah I'm gonna let it shine...

Kommentarer
Postat av: Joel

Kul att det finns dem som tycker om stackars Bruce :D

Haha ne du var värd kvällen Songfågeln

2006-11-01 @ 19:41:41
Postat av: Sofie

men vet du.. jag blev så depp över att du lämnade Littleland (med marmelad å allt) så jag köpte egen.. don't hurt me!

Postat av: Per B

Kul att Bruce ville vara med i vårt grupparbete! Jag ser fram mot att träffa honom (han ser förmodligen fram mot att möta mig också). :)

2006-11-02 @ 10:14:39
URL: http://buskis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback