Sybil and Basil

Songbird har inte gjort något vettigt idag. Försov mig till föreläsningen, om jag hade snabbat mig hade jag kunnat komma 20 min försent. Men Birdie tog det lugnt. Duschade i en halvtimme, fixade en stor lyxfrukost och kollade lite på TV. 2 timmar försent kommer jag insläntrandes á la Birdie-style till föreläsningen...haha

Eller jo, lite vettiga saker har jag ju faktiskt gjort idag. Mailat iväg lite viktiga papper och även gått ett varv runt sjön. Det är ju rätt vettigt och duktigt.

Min faster ringde innan idag. Hon har sålt sitt hotell och vill att jag ska komma och hjälpa till att flytta ut alla inventarier. Jobbigt, jobbigt...fast det är klart, jag kan ju få ta allt som jag behöver. Gafflar har jag extremt dåligt med och baren kan jag också hjälpa till att tömma. No problemo...hahaha

36338-240

Apropå min faster; hon och hennes man har drivit ett hotell och är sjukt lika Basil och Sybil Fawlty i Pang i bygget (Fawlty Towers). Både till utseendet och till sättet. Speciellt min fasters man, han är en exakt kopia av Basil. hahaha

Ikväll är det EntourageSVT 21.00. Har hört att den serien ska vara bra, så jag får väl ge den serien en chans.

Nu blir det middag: Kyckling, ris och broccoli. Tror jag hamnat i någon kyckling-period för det är det enda jag har ätit till middag i flera veckor nu....haha men det är gott så jag klagar inte!


"- Sybil, kommer du ihåg när vi först blev tillsammans, vi brukade skratta ganska mycket?
- Ja, Basil, men inte samtidigt."

[Basil och Sybil Fawlty i TV-serien Fawlty Towers]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback