The Rolling Stones live 070803

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva...kanske miiiih förstå min lycka?

Rolling Stones
var så sjukt bra. När jag först kom till Göteborg drog jag direkt till Ron Woods vernissage för rykten cirkulerade om att han skulle komma dit. Jag gick in och låtsades kolla på hans tavlor som han målat, när jag egentligen höll utkik efter Ron. Vilket typ 150 andra människor också gjorde hahaha. Den fina överklasstanten som ägde galleriet såg lite förfärad ut när hon såg att det gick omkring en massa rockers i hennes fiiiina galleri hahaha. Ingen Ron dök upp, bara hans son / livvakt och alla trodde för ett ögonblick att Ron var med också...men besöket uteblev. Men något bra från besöket blev det eftersom birdie blev fullkomligt nerkärad i en tavla som hette Wild Horses. Så sjukt fucking jävla snygg. Den ska jag ha på min vägg! Någon dag!

Sedan drog jag till lägenheten för att kolla hur den egentligen såg ut, skulle det finnas några möbler överhuvudtaget? ...och jaaaa..hurra, hurra...där fanns ett överflöd av sängar - 1 dubbelsäng, 2 enkelsängar, och en ihopvikbar säng...en stor soffa, en tv, köksbord, och några lampor...så det mesta fanns där för att birdie skulle överleva en helg i Göteborg.

Konserten var helt underbar. HELT FUCKING JÄVLA UNDERBAR! Jag kan inte beskriva den. Omöjligt. Mick Jagger var en studsboll, 64 år och mer energi än en 18-åring. I don´t get it! hahaha Keith Richards var så jävla cool. En liten tår föll ner på min kind när han sjöng sitt solonummer för det var så vackert och det kändes som ett litet farväl från hans sida. När han (eller de övriga för den delen) lämnar jorden *rockin' god forbid yeah*, men man kunde inte låta bli att tänka den tanken och den dagen så kommer en stor del av birdies rockhjärta också dö. Svårt att förklara - men ni fattar säkert. Vackert men ack så sorgligt.  Ron Wood - hur jävla snygg är inte han? Sjukt cool är han också. Spela gitarr som en gud kan han. Måla kan han också. Birdie är fett avis på han. Charlie, charlie, charlie...sööööööööööööööt. Tysta lilla Charlie bakom trummorna som inte säger mycket utan trummar mest. Men det leendet som han gav oss när han blev presenterad sa allt. Jag säger det en gång till: En helt fucking jävla underbar konsert. Birdie var så glad och lycklig efter konserten.

Somnade snabbt efter konserten för birdie var så trött. Men somnade jag i en av sängarna? Nej nej...birdie somnade såklart i soffan under en filt framför teven. Så typiskt mig hahaha. Dagen efter sprang jag på Sofia när jag hade sprungit över halva Göteborg och letat efter en Aftonbladet för jag ville läsa recensionerna men alla tidningar var helt slutsålda. Chitt-chattade en liten stund med Sofia. Synd att hon inte kunde stanna i Gbg för birdie trivs i hennes sällskap. Typ nästan alla var visst i Gbg förresten hahaha. 2 st Martins med 1 st tillhörande flickvän, 1 st Elin samt 1 st Ann. Tyvärr så träffade jag aldrig på dom. Jag som hade planerat att gå på jättebebisjakt med Elin på Avenyn hahahaha.

Åkte hem tidigt på söndagsmorgonen med Stones på högsta volym och gasen i botten. Jag upptäckte att musik påverkar min hastighet. Vid något coolt gitarr-riff så gasas det på lite extra upptäckte jag hahahaha. Var hemma på rekordtid!

Miiiih - förstår ni nu min lycka?

image530
image531
image532
image533
image534
image535
image536
image537
image538

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sjukt snygga bilder!

Postat av: eylen

snygga bilder! Såg ja inte en liten JÄTTEBÄÄBIS där i publiken nånstanns?

2007-08-06 @ 18:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback