Akutläkare Birdie

Birdie är tröööött. Gick upp sjukt tidigt idag. Väckarklockan ringde 07.00. På en söndag. Sjukt jättecrazy. Snoozade iofs fram till 08.30. Sedan var jag tvungen att gå upp. Var på en första hjälpen / hjärt-lung-räddningsutbildning på Stallet idag. Sjukt intressant och lärorikt. Proffsig lärare och birdie lyssnade för en gångs skull på en föreläsning. Vi fick även öva under realistiska scenarion. Så jag ångrar inte alls att jag gick upp. Känns sjukt bra att veta hur man ska agera om en olycka skulle vara framme.

Så från och med nu går det bra att kalla mig 'Akutläkare Birdie'. Hade jag inte varit så rädd för sprutor så hade jag nästan kunnat tänka mig att utbilda mig till ambulanspersonal. Men nu ska vi avsluta utbildningen som jag en gång har påbörjat. Inte påbörja något nytt. That´s a big NO-NO.  

I was bruised and battered and I couldn't tell
what I felt
At night I could hear the blood in my veins
Just as black and whispering as the rain

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback