Pluttig och muppig

Birdie höll på att dö av skratt igår när jag såg reprisen av På spåret.. Jag kanske var övertrött men jag tyckte det var absolut hysteriskt sjukt roligt när den där 'dra-i-nödbromsen-linan' gick sönder när någon drog i den för hårt...birdie skrattade så tårarna rann...det var glädjetårar.

Surfade runt på Youtube ikväll. Hittade en massa klipp med Mupparna. Söta Kermit & Miss Piggy och alla andra. Jag älskar mupparna så mycket. Till slut hittade jag det där klippet som får mig alltid att bli så misty-eyed. Ett tribute-avsnitt till deras skapare Jim Henson. När mupparna inser att deras skapare har dött så är det såååå fucking sorgligt att birdie får en klump i halsen. Första gången jag såg det avsnittet så blev jag så ledsen. När mupparna läser brev från deras fans och de inser det...så otroligt vackert och samtidigt så otroligt sorgligt. Det gick rätt in i birdies hjärta och när de sjunger den där sången...ja då rann tårarna igen...det var tears of sorrow.

 


Jaaa...jag är sjukt muppig!

Kommentarer
Postat av: Phi

tack för hälsningen birdie! Gott nytt år på dig om jag inte får chansen att säga det senare!
många kramar!

2007-12-31 @ 09:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback