Nightblogging

Birdie somnade i soffan en stund framför teven och nu är jag vaken mitt i natten. Vet inte om jag ska släpa bort mig till sängen och sova i några timmar till eller om jag ska vara lite effektiv och läsa igenom arbetena till seminariet nu kanske?

Eller jag ska ut på en nattpromenad kanske? Det är jag sjukt sugen på. Lite frisk luft. Fast jag vill inte gå ut ensam. Det vågar jag inte.

Jag vill ha ett piano att plinka på. Birdie är lite pianoaktig inatt. Ett piano att plinka på. Och så vill jag ha ett glas cola. Med isbitar i. Plinka på pianot och nynna på blinka lilla stjärna och dricka cola...Vill ha ett piano i mitt ena hörn i lägenheten där jag kan sitta och plinka hela nätterna. Sitter och lyssnar på R.E.M:s - Nightswimming just nu. Bra låt med mycket pianoplinkande.
 
"...The photograph reflects, Every streetlight a reminder. Nightswimming deserves a quiet night, deserves a quiet night"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback