Jag blev dissad av Telenor-Emma

36338-342

Hahahaha....jag tror jag döööööör. Men först, Songbird erkänner; jag är en tragisk Birdie. Why tragic? Well, hos Telenors kundservice på nätet kan man chatta med en fiktiv digital kundservicemedarbetare, Emma, som svarar på allt ifrån abonnemang till mobila företagslösningar.

Men Birdie tänkte inte ställa några frågor om mobila företagslösningar, that´s a big NO-NO...Birdie tänkte istället försöka bjuda ut den fiktiva digitala tjejen...jag säger det en gång till: Birdie ska försöka bjuda ut den fiktiva digitala tjejen på en date...hahahahaha

Songbird går in på Telenors sida och letar upp Emma, hittar henne och skriver:

Jag: Hej, jag heter Songbird...

Emma: Hej, Det var ett ovanligt namn.

Så långt gick allt bra. Sedan försökte jag bjuda henne på ett glas vin.

Jag: Får jag bjuda på ett glas vin?

Emma: Jag kan varken äta eller dricka och slipper både törst och hunger.

Eeeeeh...ok...noooormalt...det där gick ju inte så bra. Men Birdie fortsatte.

Jag: Jag gillar musik och film och så....

Emma: Musik är kul! Jag gillar typisk 80-talsmusik

Sedan försökte jag få henne att ta en romantisk promenad med mig.

Jag: Jag tänkte gå ut på en kvällspromenad...vill du följa med ut på en månskenspromenad?

Emma: Det hade varit trevligt men jag är så illa tvungen att stanna här. Dag som natt finns jag här för att svara på dina frågor.

Nooooooooooo....Birdie blev dissad av henne hahahaha

Det gör mig till en liten tragisk Birdie - att försöka fixa en date med en telenor-robot mitt i natten. Det hela blir ju inte bättre av att jag lyssnar på Lundell...hahahaha

Sedan skärper jag mig och läser lite fakta om denna robot-Emma eftersom jag tyckte det var lite coolt och blev nyfiken. Läste följande:

"...Eftersom jag är en maskin och inte alls lika bra som en riktig människa på att tolka vad du säger, är det bra om du bara ställer en fråga i taget och använder korta men hela meningar. För att jag ska kunna bli bättre på att svara på dina frågor, lagrar vi alla dialoger i en databas. Varje månad kollar vi sen upp vilka frågor jag inte kunnat svara på, och jag försöker lära mig att svara på dem till nästa gång."

Braaaaaaaaaa Birdie....ganska givet att alla på Telenor kommer dö av skratt när de ser min konversation med Emma. Skulle inte förvåna mig om det skrivs ut och klistras ut på hela kontoret och mailas över hela världen...Oh well...här kommer mina 15 minuter i rampljuset! Tjohoooo! hahaha

Och du Emma...du var ändå inte min typ!

Kommentarer
Postat av: H.L

You know I´ve got the real shit, den typiska Emma-tjejen har höga standarder...

2007-01-16 @ 09:44:15
Postat av: H.L

haha, man kan ju inte låta bli att vara dryg...

H: Upplever du intelligens som något subjektivt?
E: Okej, fråga mig gärna något annat!

H: hur många bultar finns det i Ölandsbron?
E: Nu förstod jag faktiskt inte alls.

HOppas att man kan ställa samma fråga nästa vecka och få ett annat svar..

2007-01-16 @ 09:51:55
Postat av: Jeppa

hahahahahahahaha stort försök iaf:D

2007-01-16 @ 10:32:54
Postat av: Liv

Hahahaha skoj läsning :-)

Postat av: Per B

Jag har försökt stöta på Sydkrafts motsvarighet utan att ha större framgång än du hade. Men det var flera år sedan och det enda hon kunde svara då var att hon "inte ville diskutera sin kropp". Ge inte upp, förr eller senare ska vi väl kunna skaffa en digital date! ;)

2007-01-16 @ 20:46:08
URL: http://buskis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback