Ingmar Bergman rockade filmvärlden

Birdieeeeee...gå och lägg dig! Jag behöver någon som säger till mig att gå och lägga mig. Nu sitter jag här i min lilla rockgrotta och lyssnar på musik i mina hörlurar, trots att min säng står två meter ifrån mig och ser inbjudande ut. Men nej nej...bara lyssna på en låt till och en till...och en till...and so on...

För övrigt så börjar det komma nu. Känslan av något stort. Rolling Stones på Ullevi i Gbg på fredag. Jag tycker det ska bli så otroligt skönt och roligt att få åka dit. Jag hoppas bara att jag kan ta lägenheten så jag kan stanna i några dagar men får bara svävande svar om den fortfarande är under renovering eller inte. Tror det beror på att det är ingen som riktigt vet hur det är med den saken. Men imorgon tar jag en bil och ger mig ut på hunting for the keys. Jag kan sova på golvet utan möbler eller något sådant. Bara jag får lägenheten. För jag vill komma härifrån och få lite birdietime on my own.

Känns som jag får skriva en liten hyllning till Ingmar Bergman också då han dog idag 070730. Jag har aldrig sett någon av hans filmer men jag kan ändå inte låta bli att imponeras lite av han. Jag gillar han nog lite och kanske borde jag se någon av hans filmer. Tror jag skulle kunna tänka mig att se Fanny & Alexander i varje fall.

Läste idag att Ingmar Bergman växte upp på Villagatan i Stockholm. Samma gata som jag fick parkeringsböter på för några veckor sedan. Det är stort. Förstår ni? Birdie har alltså fått parkeringsböter på den gata där Ingmar Bergman växte upp. HUGE! STORT! GRANDE!

image522

She walks these hills in a long black veil
She visits my grave where the night winds wail
Nobody knows, nobody sees
Nobody knows but me

Kommentarer
Postat av: Per B

Birdie, gå och lägg dig!
Har man tvingats se och analysera "Det sjunde inseglet" minst två gånger under skoltiden så håller man sig för skratt!
Jag är medveten om att detta inlägg påverkar min intellektuella image på ett negativt sätt men det kan inte hjälpas; i en värld av röster som nu talar om vad bra han var måste jag bara få säga: "Näää, jag håller inte med"!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback