Nästa gång jag är i Sthlm parkerar jag i ett getskägg

 Vad hittar birdie på för något spännande en sen fredagsnatt? Bloggar, betalar räkningar och lyssnar på rock. Mucho grande spännande är det.

Titta t ex på den här cp-räkningen som är sjukt spännande:

image520

Jag kan ju acceptera lite böter för en felparkering, trots att det egentligen inte var felparkering...jag hade faktiskt parkerat mina vingar på en helt vanlig liten parkering. Att det sedan stod "Fyyy-fyyyy, no-no-parking Fredag 0-06" på en liten, liten, liten, liten skylt vid början på gatan undgick mina ögon. Men 450 kr? Är inte det lite väääääl saftigt? Jag hade ju förstått summan 450 kr om jag hade kört in på Stockholm Stadion, kört upp på Metallicas scen och parkerat på James Hetfields getskägg. Då hade jag förstått denna summa, men inte nu. 450 kr. Inte nu när jag stod på en helt vanlig gata som man får stå på. Utom på fredagar mellan kl 00 - 06. 450 kr var det ja. Surt.

Nästa gång parkerar jag på getskägget. Det blir förmodligen billigare så. Roligare i varje fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback