Äntligen hemma efter en crazy natt

Äääääntligen hemma! Det har varit en galen natt / förmiddag. Jobbade på Stallet inatt och därefter blev det efterfest. En som hade förlovat sig bland arbetskamraterna så champagneflaskan åkte fram och det blev öl hela natten och morgonen. Hasse fixade karaoke och såklart att birdie tog chansen att sjunga lite. Dricker lite till. Sjunger lite mer. Birdie blir full. Halv tio på morgonen börjar birdie och Danne att gå mot den Obligatoriska föreläsningen i skolan. På en lördag!? Vi är båda fulla och birdie är sjuuuukt flamsig och trött. Vi sätter oss längst bak och jag får hela tiden bita i min ena vante för att inte börja skratta. Birdie skrattar konstant hela tiden inombords. Jag kan inte titta på Danne för då hade jag definitivt börjat skratta högt så jag är tvungen att titta ner på bänken hela tiden och sitta lite snett från han hahahaha. Danne blir en slagen hjälte efter en timme och går hem. Birdie beslutar sig för att fullfölja den första föreläsningen. Därefter bestämmer jag mig för att gå hem för jag orkar verkligen inte sitta i 2 timmar på nästa föreläsningen. På rasten pratar jag lite med de övriga och säger att jag ska gå hem. I vanliga fall är jag högljudd, men just denna dagen är jag extra högljudd. Står utanför salen Wicksell och säger..."nu går jag hem, jag orkar inte mer, hej då.."... ...då hör jag en en lika högljudd röst uppifrån ovanvåningen..."Vaaaaaaaaa SONGBIRD...ska du gå? VARFÖR DET?" Såklart att Eva hörde att jag skulle gå. Så typiskt. Så en full birdie skärpte sig och försökte se nykter ut och gick fram till Eva och förklarade att det var såååååå synd om birdie för han hade minsann varit duktig och jobbat HELA natten och nu var jag såååå trött hahahaha

Nu ska jag sova i några timmar för sedan blir det fotbollsturnering med playstation på Stallet. Efter det blir det utgång på Sivans ikväll. Birdie ska minsann dance, dance, dance....Yeah, I´m ready for the good times!

Fast innan jag somnar vill jag meddela att en kändisspotting har inträffat nu imorse. Maccan ringde för en liten stund sedan. Han befinner sig i Stockholm för tillfället och såg nu för en liten stund sedan på Söders höjder Ulf Lundell. Han hade hämtat hämtmat och stod vid sin stadsjeep. Enligt Maccan såg Lundell oförskämt fräsch ut. Lundell är sjukt cool!

NU ska Birdie få sova. Äntligen! Skönt. Gott. Härligt. Lovely. Oh. So. Lovely. God Natt!

"Det ÄR inte jul...." hahahaha [Internt skämt]


Kommentarer
Postat av: Per B

Jag kan trösta dig med att Eva inte märkte att du var full. Hon förklarade bekymrat för mig att du, din stackare, hade jobbat hela natten och inte orkade vara kvar längre. :-P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback