Är jag spansk nu eller?

Buena noches...Birdie fattar inte vad tiden tar vägen? Klockan är redan sju på kvällen. Det går lite för snabbt för mig. Stop the clocks please - Jag måste ju hinna gå till Willys och handla mat innan jag ska sova...hahaha

Birdie har blivit en spanjor. Idag på föreläsningen satt jag och tänkte på spanska. När läraren pratade om marknadsföringsrätt så tänkte jag på reklam i tv, på svenska hade det blivit 'reklam i svensk television' - fast nu blev det istället så här i mitt huvud - 'grande reklam i suede televicision'. Och så tänker jag med spansk dialekt. Rör mig på spanskt vis också hemma i lägenheten. Jag har blivit spansk. Birdie skyller på Shakira. Fast för tillfället trivs jag som spanjor. 

Vad kan jag mer berätta? Föreläsningen idag var blaha-blaha. Lärarens ord åker in i mitt öra och ut igenom det andra. Hon är jättetråkig (hon behöver en helkväll på Stallarna misstänker jag hahaha). Efter det var det eventmöte för att planera Stallarna under allkårsveckan. Det ser ut att kunna bli en mycket spännande vecka på Stallarna under allkår. VI har även bestämt ett datum för en karaokekväll på Stallarna. Det är Birdie som ansvarar för den kvällen. Sist gick det åt helvete Stallarna försökte sig på en karaokekväll. Men nu ska det gå bra. Det har jag bestämt. Så vill någon sjunga så kom till mig så ger jag dig en mic och en scen och världen är din.

Nu ska jag gå ner på promenad till Willys och handla lite. Sedan städa undan lite för birdie har slängt en massa kläder överallt i lägenheten. Ligger tusentals klädesplagg i soffan. Jag får inte plats. Så jag måste städa undan lite. För jag hade tänkt skaffa mig ett soffmönster i ansiktet ikväll...hahaha

Le grande promenade till Willys now...

Kommentarer
Postat av: em

Le grande promenade till Willys now...
haha birdie är inte bara spansk. han är ju multinationell. klämmer in både spanska, italienska, engelska OCH svenska i en mening =)

2007-03-17 @ 18:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback