Godislagen 2007:79 och en ekorre som skyddsängel

Aaaaah, my nuts are on fire och jag har en skyddsängel som är en ekorre...nää så farligt är det inte, mina nötter brinner inte för brandövningen gick bra hahaha. Men vilken liten bitchtant vi har till lärare i den kursen som jag läser nu. Man får ABSOLUT INTE äta godis på hennes föreläsningar, för det stööööööör. Bah!

Birdie vred sig lite mot höger för att ta en godis, men då freakade hon ut totalt: "Vaaaaa...vad är problemet därnere? Ni stöööör." Jag svarade snabbt att det bara var lite godisutdelning men hon bara svarade att det störde. Känslig människa det där. Men hon är en juridikmänniska och det finns väl en paragraf någonstans som säger att det är förbjudet:

Godislagen 2007:79 "Godis och choklad får absolut icke förtäras under pågående föreläsning vid ett universitet för det kan störa så otroligt ofantligt mycket"

Som tur var så var klockan nästan 16.00 när det inträffade och birdie skulle vidare till Stallet för brandövningen. Så jag gick utan att säga något. Hon lär tro att jag gick i form av en ren protest. Det kan hon gott få tro för egentligen var det som jag gjorde. Mer eller mindre. 

Läraren är extremt tråkig och hennes röst är så enformig så jag tappar alltid intresset efter fem minuter, trots att jag tycker juridik kan vara intressant. Idag satt jag istället i 40 min och tänkte på ekorrar. Funderade lite på varför jag gillar ekorrar så mycket...and it all came back to me. Helt plötsligt kom jag ihåg att när jag var liten, runt 7-8 år, så hittade jag och min mamma en död ekorre som förmodligen hade blivit överkörd. Jag tog hand om ekorren. Flyttade den till en plats som jag tyckte var vacker. Letade upp vackra stenar och la dom i en ring runt ekorren och plockade blommor och la dom vid ekorren. Jag hade helt glömt av det och så kom jag på det nu idag. Det är ju därför jag förmodligen gillar ekorrar så mycket.
 
Så min skyddsängel är en ekorre som vakar över mig. Det tycker jag är ganska coolt.

image375

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback