Songbird på hett plåttak

Birdie är nu riktigt nervös. Om mindre än 8 timmar är det biljettsläpp till Rolling Stones. Det är oerhört viktigt att birdie får tag på en biljett. Hell så mycket viktigare än det där seminariet som börjar samtidigt som biljettsläppet. Jag kommer ju komma sjukt försenad till seminariet och juridikläraren kommer ju hata mig mer än vad hon redan gör. Om det nu är möjligt. Men vem fan bryr sig om marknadsdomstolpraxis when it´s time to rooooooooooock! Inte jag i varje fall...hehehe

Idag för exakt 40 år sedan (1967-03-25) spelade Rolling Stones i Helsingborg. Under själva konserten blev det kaos när publiken dansade, kastade stolar och sköt fyrverkerier. Det blev så hysteriskt att polisen var tvungen att gå in med hundar och batonger. Mick Jagger ser allt och säger i mikrofonen till polisen: "Why do you have to hit girls on the head with batons?"  Nu är Rolling Stones fans lite äldre så jag tror att risken för att jag ska få en batong i huvudet är minimal...

En liten snabb genomgång vad birdie har sysslat med i helgen kanske vore på sin plats. I fredags jobbade jag på Stallarna och det var sjuuuukt mycket folk den kvällen. Vi slog rekord för denna termin. Yeah! Det firades såklart och jag vandrade hem lagom när solen gick upp.

Lördagen tillbringades solandes på min "altan", (ett litet plåttak vid mitt hus som är perfekt att sola på), en bilfärd upp till MAX med Maccan, Mathias och Lotta för att mumsa på hamburgare. Sedan var det helt plötsligt kväll och vi var på förfest hemma hos Sivans-Ida. Jag var en liten entertainer där och försökte underhålla alla i min närhet så gott jag kunde. Jag var också danslärare. Lärde folk min nya dans som jag har uppfunnit. Jag har en vision om att alla i hela världen ska dansa den dansen på nyårsafton 2008. Vi får se hur det går med det...men jag är på god väg. En massa folk i Växjö kan dansen nu...*do the birdiedance* hahaha Sedan blev det Sivans all night long och därefter efterfest. Allting avslutades med ett besök på Statoil. Som vanligt är jag sjukt pratsam och skrikig av mig när jag full, vilket innebar att efter en stunds chitt-chattande med personalen på Statoil så står jag BAKOM istället för framför kassan och surfar på
www.blocket.se tillsammans med personalen på Statoil hahahaha Kom till slut hem och somnar så sött i min säng.

Hela dagen idag har det suttits på plåttaket. Jag blev en Songbird på hett plåttak, för det var extremt varmt och skönt idag. Sommaren är här! Det beställdes pizza från plåttaket och vi mumsade pizza och tittade på allt folk som gick förbi. En lovely day helt enkelt! Eller en lovely helg kanske jag skulle ta och säga! 

Nu tvättar jag mitt i natten för en hund som heter Billy The Kid som var med och solade en liten stund vid plåttaket dreglade ner mina jeans. Men man kan inte bli sur på en hund som heter Billy The Kid och som är sååååå söt och cool. Jag bestämde mig för övrigt idag att jag SKA köpa en hund. Snart. Vill ha. En alldeles egen vovve. Det är så kul. Vill, vill, vill, vill...

Nu ska jag snart ner och hämta tvätten och sedan sova för att därefter försöka fixa biljett...sa jag att jag är NERVÖS? Wish me good luck!

image394

It´s only rock ´n´ roll

Kommentarer
Postat av: Per B

Okej, nu är jag lite uppdaterad. Men hur gick det då? Blev det någon biljett?

Grattis förresten Niclad. Du har antagligen vunnit någonting i gissningstävlan. :)

Postat av: Sofia

Jaha så nu är det "din" altan..*höjer ett ögonbryn* I'll be back soon och då ska jag återerövra den!

2007-03-26 @ 23:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback