Trying to recall

Birdie har roat sig själv ikväll med att lyssna igenom alla låtar som ska ställa upp i melodifestivalen. Otroligt så många skitlåtar, MEN det fanns en låt som låter äkta och träffar mitt i prick i birdies musikhjärta. Marie Lindberg - Trying to recall. Jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att hon vinner allt. Jag är inte helt hundra på att jag kommer kunna se finalen, men jag kommer lätt slänga iväg några röster på henne på lördag i varje fall. För det är en jättebra låt.

Trying to recall är en vemodig sång som hon skrev för åtta år sedan i en studentlägenhet när hon pluggade här i Växjö. Kanske var det i den här lägenheten som birdie sitter i nu...ja, så är det nog. Denna lägenheten har en liten musiksjäl i sig för birdie själv har skrivit ett antal sånger här i denna lägenheten (och nej...jag tänker inte visa dom för någon). Om åtta år kanske det är Birdie himself som står på melodifestivalens scen och sjunger en vemodig visa...vem vet? Man ska aldrig säga aldrig...hahaha

image373

When you're sleeping on the couch
When love becomes sacrificing
Then I'm not sure it's gonna be you and me
Anymore

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback