Vi är tydligen lamm

Well, well...nu är birdie någorlunda återställd efter herrmiddagen, som var sjukt rolig. Under dagen åkte vi till något ställe långt in i skogen och sköt lerduvor. Birdie har aldrig skjutit lerduvor så döm om min förvåning att jag var bäst av alla på att skjuta lerduvor när vi fick 6 st provskott att prova med...

Men när det blev tävling gick det mindre bra för mig. Skyller det på att birdie frös om fötterna och kunde inte sikta rätt....inte för att jag siktar med fötterna men ändå...haha...Jag och Hasse upptäckte att det fanns en öppen brasa som brann inomhus så vi gick in och la in våra fötter i brasan och tittade på när alla andra sköt samtidigt som vi väntade på vår tur. Men trots sjukt varma fötter så siktade jag inte heller så bra. Jag hade några bara nybörjartur...

Vi åkte tillbaka till Växjö. Efter mycket mat, dryck och tal drog 30 fulla Stallare iväg till Stallet. Jag hade förväntat mig katastrof inne på Stallet. Det brukar alltid bli några skandaler när det är herrmiddag på Stallet á la slagsmål, "nu-kommer-det-kiss" på fel ställe, någon som kräks...osv osv.... Nu var vi även sjukt många så jag hade förväntat mig jättemånga skandaler. Men icke. Vi var tydligen fromma som lamm och jättesnälla denna gången. Skönt det och kvällen var otroligt rolig!

Jag känner nu att den dagen jag måste slita mig från Stallet och flytta härifrån kommer bli sjukt jobbigt. Även att vissa personer försvinner redan nu kommer också kännas sjukt jobbigt. Stallet är det enda som håller mig kvar i Växjö. Jag älskar Stallet och dess personer som jobbar där så mycket...

Bä bä lilla lamm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback