Rött vin och bluesrock

Jag har bara en sak att säga: God jul and twist and shout...

Eller ok, jag kan säga något mer när jag ändå håller på. Seeeeg dag idag. Har inte gjort något vettigt överhuvudtaget idag för jag orkade inte. Gick en promenad till Stallet och tillbaka. Det var iofs lite vettigt. Nu sitter jag med ett glas rött och lyssnar på Lundell. Birdie hamnar ibland långt djupt ner i gubbrockträsket och nu klafsar jag omkring rejält därnere tillsammans med Ulf Lundell. Men det gör inget. Jag trivs sjukt bra här nere och tror jag stannar här nere ett bra tag. I varje fall tills flaskan är tom och sångerna tar slut...

Vad gör jag här med min mikrofon?
Tror jag att jag ska kunna uppväcka dom döda?
Vad är det dom vill ha, vill se?
Mitt urtagna hjärta?
Vill ni se den här
mannen blöda?

Lazarus / Ulf Lundell

Kommentarer
Postat av: Per B

Jag klafsar med ett tag i träsket och påpekar att "Rom i regnet" är det bästa han gjort! Fan, nu måste jag hasa upp ur soffan så jag kan byta dator och spela den låten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback