Danny Federici

Well, shape up and start running up that hill, Hey, won't you say you will, meet me tonight up on top of the hill, well just a few miles cross the county line...Birdie ligger i hårdträning. Jag ska förmodligen springa Göteborgsvarvet om typ en månad. Jag har ingått ett vad med en vän och jag ska lätt vinna. Så jag springer ett varv i Göteborg. Hur svårt kan det vara egentligen? Det är bara ett litet problem, det går inte att anmäla sig men en väns pappa har skadat sig så han kan inte springa och meningen är att jag ska ta hans plats. Jag hoppas det funkar att göra så.

För övrigt har jag slängt ut alla möbler i mitt sovrum. Det är helt tomt nu. Jag har beställt en ny säng från IKEA. Ett litet problem har dock uppstått. Efter beställningen mätte jag lite och det verkar som att sängen kommer ta en stor del av mitt sovrum för jag beställde en stor säng. Jag går från världens minsta säng till världens största typ...haha Oh well,. det löser sig. Jag ska fylla min säng med så sjukt många gosiga kuddar och världens fluffigaste täcke ever. Jag ska göra mitt sovrum så sjukt vackert. Jag behöver det. Jag behöver ett rum som jag älskar som jag kan sova så sjukt gott i. för jag jobbar så sjukt hårt. Jobbar jag hårt behöver jag något mjukt och det får bli mitt sovrum.

Min valborg tillbringade jag med Hasse och Uhlmann. Vin och Wiieee. Första gången jag spelade Wiiee och det är sjukt roligt. Speciellt när man druckit vin. Vin-wiieee. Sedan gick vi in till stan för att titta på en brasa.

Förra fredagen mitt under mitt arbetspass på Stallet fick jag veta att Danny Federici, medlem i Bruce Springsteens E Street Band hade gått bort. Det är lustigt hur det kan gå från att man är så glad till att bli så ledsen på några korta sekunder. Det kändes som i en film, jag var omgiven av skrikiga berusade människor men jag hörde ingenting, allt snurrade och det kändes som jag var helt ensam, svårt att förklara men det var en ganska cool känsla. Lustigt att man kan få sådana känslor för en människa som man egentligen inte känner. Jag fasar inför den dagen då Bruce går bort...
Den kvällen tände jag sjukt många marschaller på Stallets utegård och spelade Springsteen-låtar på ovanvåningen. Det var så vackert!

"Of course we all grow up and we know "it's only rock and roll"...but it's not. After a lifetime of watching a man perform his miracle for you, night after night, it feels an awful lot like love.

So today, making another one of his mysterious exits, we say farewell to Danny, "Phantom" Dan, Federici. Father, husband, my brother, my friend, my mystery, my thorn, my rose, my keyboard player, my miracle man and lifelong member in good standing of the house rockin', pants droppin', earth shockin', hard rockin', booty shakin', love makin', heart breakin', soul cryin'... and, yes, death defyin' legendary E Street Band."  - Bruce Springsteen



Kommentarer
Postat av: Empem

Min blogg handlar till stor del om ätstörningar. Har du några egna erfarenheter eller åsikter/synpunkter på ämnet ätstörningar? Berätta! Ha en bra dag! / Em


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback