Life has it´s mysterious ways

Life has it´s mysterious ways...
och jag har inte många hemligheter kvar. Som ni kanske kommer ihåg så hade jag ett förtroligt samtal med Hasse för 2 veckor sedan typ. Det handlade om kärlek. Jag berättade att jag hade en flickvän för några år sedan som försvann från mig. Hon dog. När hon dog så dog rätt mycket av mig. Just under den perioden pluggade jag i Kalmar...men allt det försvann. Jag försvann i några månader. Efter ett långt uppehåll från mitt eget liv beslutade jag att fortsätta. Jag flyttade till Växjö och började om att plugga. Det gick ju sådär. Tankarna svävade lätt iväg åt något annat håll. Jag var väl ingen stjärna fast jag var inte heller en katastrof i skolbänken.

Pluggade i 2 år och under dessa år så var jag så sjukt anti mot kärleken. Såg ingen rättvisa i det och lovade mig själv att aldrig involvera mig i kärlek, utan enbart satsa på en karriär. Som sagt var så var jag ingen stjärna i skolbänken och bytte program efter 2 år. Här någonstans upptäckte jag att mitt hjärta ville annorlunda än vad jag ville. Men jag vågade aldrig berätta det för henne. Jag tog aldrig något första steg och väntade på att hon skulle ta det. Men det hände aldrig. Så jag gick mot tanken att skita i allt igen. Men just då kom en ängel som såg mitt riktiga jag, och den ängeln vågade ta ett första steg. Hon kysste mig och sedan den dagen är jag fast i kärleken igen. Och jag är lycklig. Rädd men lycklig. Jag har rätt mycket att ta igen och lära mig. Men det känns som att går rätt bra!

Det var så otroligt skönt att berätta allt det här för Hasse.... Det är inte många som har vetat om detta. Jävligt skönt att ha fått det här berättat. Tog ju bara ett antal år att acceptera vad som hänt. Helt sjukt, men så är det! Jag tycker absolut att det här är sjukt roligt. Först får jag ett bra jobb, sedan en flickvän. Det tycker jag är splendid!  Jag tycker nog allt att jag är lite värd det. =)

 


You've been living underground, eating from a can
You've been running away from what you don't understand.

She's slippy, you're sliding down.
She'll be there when you hit the ground.

It's alright, it's alright, it's alright.
She moves in mysterious ways.
It's alright, it's alright, it's alright.
She moves in mysterious ways, oh.

Lift my days, light up my nights, oh

Kommentarer
Postat av: Phi

Alltså..! Jag säger bara: Mozart i Lilla Sjöjungfrun vad jag gapar just nu!

I had no idea!
Men iiiiiiiiiiiiiiiih! vad glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad jag bliiiiiiiiiiiiiiiiiiiir!!! miiiiiiiiiiiiiiiiiih!
raring birdie, du förtjänar allt i världen!

massor med kramar!!!
...å SNART SES VII!!! Iiiiiiiiiiiiiih!

2008-05-20 @ 19:55:47
Postat av: Sofia H

Blev också rörd! Du förtjänar det som fan Birdie. Grattis till både jobb och flickvän :)

2008-05-21 @ 12:14:13
Postat av: em

miiiiiiiiiiiiiiih!!!! men birdie du anar inte vad glad jag blir för din skull!!

who is the lucky one??

2008-05-21 @ 21:14:03
Postat av: H.L

Jösses Steve! här sitter man i en militär verksamhet och tårarna nästan rinner!
Hade inte en aning! Du är och förblir de stora hemligheternas man.
Martin skvallrade givetvis om din nyfunna lycka när jag snackade med honom härromdagen! Grattis till dig.... eller, ja, till er...

Kommer ner till V-ö helgen den 6/6, det vore najs att säga hej till varandra då över en fika, lunch, öl, sprit, eller liknande!

Du har som vanligt en stående inbjudan till Stockholm.

(Och du tjejen, vem du än är, ta hand om honom...)

2008-05-22 @ 11:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback